Vistes des de Montjuïc

montjuïcEra un vespre fred de principis de desembre, s’havia fet fosc d’hora i semblava que finalment havia arribat l’hivern a Barcelona… Però res d’això va impedir que un nombrós grup de la Borsa d’intercanvi lingüístic organitzés la seva segona trobada. Els estudiants es van reunir al costat de l’ascensor del centre comercial Les Arenes de plaça Espanya, tal com havien acordat. Els tres catalans volien ensenyar la zona als estudiants d’intercanvi, mentre xerraven animadament en català i anglès.

El primer que vam fer va ser pujar a dalt de tot del que havia estat una plaça de toros. Des d’allí vam sortir a la terrassa i vam gaudir de les vistes de Montjuïc i de bona part de la ciutat, tot donant la volta a l’edifici circular. Alguns membres del grup van comentar que no havien estat mai a Montjuïc, per això l’Andrea ens va animar a caminar fins al Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC), des d’on vam poder contemplar Barcelona de nit des d’una altra perspectiva.

Com que ja s’acosten les vacances de Nadal, un dels temes de conversa va girar a l’entorn de les tradicions nadalenques dels diferents països. Vam explicar a la Rahma i l’Angelo què és el Tió i què significa aquest tronc màgic que apareix a les cases per aquestes dates. També els vam explicar el nostre menjar típic. Vam descobrir que a Sud-àfrica, on viu la Rahma, no se celebra gaire el Nadal; però com que coincideix amb les vacances d’estiu, el que fan a Ciutat del Cap és anar a la platja o fer una barbacoa amb els amics i la família. En canvi, l’Angelo ens va dir que a les Filipines hi ha grans celebracions. Un dels dies més importants de les festes és el 24 de desembre a la nit, que anomenen Nochebuena. Aquesta nit les famílies sopen juntes i mengen plats típics com el queso de bola amb pernil, entre d’altres. I el dia 31 celebren la Medianoche, en què també hi ha sopars, festes i molts petards.

Finalment, el grup es va acomiadar de la Rahma, que ja se’n va de Catalunya. Li desitgem molta sort amb tot i esperem que segueixi practicant català! L’Albert, les dues Andreas i l’Angelo es retrobaran la setmana que ve, que no decaigui l’intercanvi!

Júlia, becària de la XDL

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.